Strony

2014/11/04

Błękitna pustynia

Zgromadzona podczas premiery w Filharmonii Szczecińskiej publiczność była pod wielkim wrażeniem realizacji słuchowiska "Błękitna pustynia". Audiobook powstał na podstawie wojennego reportażu, którego autorem jest nasz redakcyjny kolega Rafał Molenda. 

W poniedziałek na antenie Radia Szczecin rozpoczęła się emisja audiobooka "Błękitna pustynia". "To będzie premiera, jakiej jeszcze nie było w Europie", "Tego nie robił jeszcze nikt w Polsce". 


Premiera odbyła się w środę przed kompletem publiczności w sali kameralnej Filharmonii Szczecińskiej. Zagrała 12-osobowa orkiestra. Można było też podziwiać efekty świetlno-dźwiękowe.
Prawdziwe, przerażające i chwytające za serce - w takich słowach opisują słuchowisko "Błękitna pustynia" obecni na premierze szczecinianie.
- Mój mąż jest żołnierzem i był na misjach, dlatego dla mnie to były osobiste przeżycia kobiety, która sama zostaje w domu - przyznała żona jednego z "misjonarzy".
- Robi wrażenie przede wszystkim nowatorska formuła. Pierwszy raz z czymś takim się spotkaliśmy - komentowali widzowie. - Nowatorska formuła. Więckiewicz bardzo dobrze przedstawił to. Zaczęło drapać mnie w gardle i musiałem powstrzymać się od chwili słabości. 
- Ciekawie zrealizowany, pierwszy raz była na takim spektaklu, gdzie była orkiestra i to jest inny sposób przemawiający do nas - mówiła kolejna osoba.
- "Błękitna pustynia" obudziła wspomnienia - przyznali żołnierze obecni podczas premiery reportażu wojennego w szczecińskiej filharmonii. - Przekaz był najbardziej zbliżony do tego, co faktycznie było. 
- Zrobiło to na mnie olbrzymie wrażenie, bo zawsze wydawało mi się, że nie można opisać tego jak tam jest. Wraca to co kiedyś się przeżywało. Aż mi się głos załamuje. Niesamowite wrażenie - dodaje żołnierz będący na premierze.
- Jeżeli w takich twardzielach udało się obudzić emocje, to jestem tym bardziej zadowolony - powiedział Rafał Molenda. 

Bohaterami "Błękitnej pustyni" są żołnierze 12 Brygady Zmechanizowanej ze Szczecina oraz 1 Brzeskiego Pułku Saperów. Audiobook wyprodukowało Radio Szczecin. Muzykę skomponował Adam Walicki.
Oprócz Roberta Więckiewicza, w produkcji zagrali także: Olga Bołądź, Jakub Gierszał oraz kilkudziesięciu aktorów szczecińskich scen. W środę na scenie pojawił się Robert Więckiewicz.
Audiobook jest też dostępny w internetowej księgarni audioteka.pl, a od 3 listopada będzie emitowany w odcinkach na antenie Radia Szczecin.

Partnerami audiobooka są: Prezydent Szczecina i Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.

Brak komentarzy: