Strony

2011/08/30

Nędznicy

Nad Niemnem jest dobre, ale nudne. Dzisiaj ostatni odcinek w cyklu Radiopowieść. A od jutra Nędznicy Wiktora Hugo. Jak twierdzą literaturoznawcy jest to swego rodzaju program polityczny oparty na wartościach chrześcijańskich. Walka z nędzą i wykluczeniem. Zawsze aktualne, niestety.

Przekład Edwarda Sulickiego i Feliksa Faleńskieg, adaptacja Grażyny Gronczewskiej, opracowanie muzyczne Małgorzaty Małaszko, reżyseria Waldemara Modestowicza. W słuchowisku wystąpią m.in.  Marek Kondrat, Wieńczysław Gliński, Joanna Jędryka, Irena Jun, Janusz Bukowski, Gustaw Lutkiewicz. Nagranie pochodzi z 2000 roku.

Nędznicy w 42 odcinkach w Polskim Radiu 2, od 31 sierpnia 2011 roku w dni powszednie od 15.30-15.45.

8 komentarzy:

Wodarek pisze...

Zacząłem słuchanie od 2 odcinka i już mi się podoba :) Mariusz Benoit jest przekonywujący.

Autor pisze...

Czy ktoś wie z którego roku pochodzi nagranie?

Anonimowy pisze...

Nagranie pochodzi z 2000 r.

Autor pisze...

dziękuję :)
A z którego roku pochodziło nagranie "Nad Niemnem"?

Anonimowy pisze...

Nagranie "Nad Niemnem" pochodzi z 1998 r. Czy nagrywał ktoś może odcinki "Nad Niemnem"? Ja mam prawie wszystkie ale kilku mi brakuje - stąd moje pytanie.

Autor pisze...

Dziękuję za info.
Ja niestety nie nagrywałem.

am pisze...

Zaczęłam słuchać dopiero od 14 fragmentu. Słuchałam sobie, słuchałam i pod koniec, kiedy zaczęły pobrzmiewać dźwięki podkladu muzycznego przeszły mnie tzw. ciarki. Ta muzyka, ten motyw "wszedł mi do uszu" i nie dopuszcza, jako zasłyszany gdzieś już wcześniej. Wiem, że oprawą muzyczną do tej radiopowieści zajmowała się Pani Małgorzata Małaszko, ale nigdzie nie znalazłam informacji o wykonawcach motywów muzycznych. Domyślam się tylko, że muzyka pochodzi z musicalu "Nędznicy". Ale kto wykonuje go w tym razem? Jeśli ktokolwiek wie, będę wdzięczna za podpowiedź. Tymczasem z wielką przyjemnością słucham "Nędzników" dalej codziennie w radiowej Dwójce.

Pozdrawiam
Anna

Anonimowy pisze...

Muzyka pochodzi z filmu meet joe bllack, temat whispers of a thrill. pzdr
m.